سودینو دلار به مانع خورد/سکه عقب نشست - سودینو

به گزارش سودینو ،قیمت دلار امروز دوشنبه ۲۷ شهریور ماه، در بازار ارز تهران مانند روز گذشته مسیر کاهش را دنبال کرد. طبق ادعای معامله گران نرخ دلار امروز مرز مقاومتی ۴۹ هزارو ۶۰۰تومان را از دست داد و با افت تقریبا ۳۰۰ تومانی تا مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان پایین آمد.

در هرات هم امروز سرنوشت دلار کاهشی رقم خورد. اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده امروز با کاهش ۲۰۰ تومانی از مرز مقاومتی ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان بر روی  ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان قرار گرفت.

همچنین امروز علاوه بر دلار، نرخ حواله درهم نیز در مقایسه با روز گذشته نزولی بود. قیمت درهم امروز با کاهش ۷۰ تومانی نسبت به روز گذشته در حول و حوش ۱۳ هزارو ۵۷۰ تومان به فروش رسید.

فعالان اقتصادی معتقدند دلیل کاهش تقاضا در بازار سکه‌ ناشی از چند دلیل مهم بوده است. از نظر آنها دلایلی که می‌توان برای کاهش دلار نام برد از قرار زیر است: اول آن‌که مطابق با اخبار منتشر شده، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در نشست خبری خود اعلام کرد که دارایی‌های آزادشده ایران در کره جنوبی امروز (دوشنبه) در اختیار دولت و ملت قرار خواهد گرفت و تبادل زندانیان نیز انجام خواهد شد. از نظر کارشناسان اقتصادی این خبر تاثیر روانی بر بازار ارز داشت و زمینه‌ساز کاهش قیمت دلار در بازار امروز بود.

از سوی دیگر سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران به آمریکا برای سخنرانی در سازمان ملل نیز از موارد دیگری است که مانع رشد قیمت دلار شد، با‌توجه به همراهی علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران با رییس جمهور ، گمانه‌زنی‌هایی که پیش از این وجود داشت، تقویت شد. پیش از اجلاس گمان بر این بود که جریان دیپلماسی در این اجلاس، میان ایران و طرف‌های غربی تقویت خواهد شد. به همین دلیل معامله گران بازار ارز  عقب کشیده اند تا اخبار مربوط به سفر را ارزیابی کنند.

از نگاه‌ تحلیلگران اقتصادی، افزایش قیمت جهانی نفت  دلیل دیگری است که مانع از رشد نرخ دلار شد. پیش‌بینی نفت صد دلاری بر سر زبان‌ها است. اتفاقی که درصورت تحقق چشم‌انداز درآمد‌های ارزی ایران را افزایش می‌دهد و باعث افزایش قدرت بازارساز برای کنترل دلار خواهد شد. به همین دلیل معامله‌گران از موقعیت خرید خود در شرایطی که ریسک‌های دیگری نیز برای خریداران وجود داشت عقب‌نشینی کردند و قیمت دلار در شروع آخرین هفته تابستان کاهش یافت.

در بازار طلا هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز با کاهش تقریبا ۸هزار تومانی تا سطح ۲ میلیون و ۳۳۲ هزارو ۷۰۰تومان پایین آمد.

از سوی دیگر قیمت سکه امامی هم امروز با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی تا پله نهم کانال ۲۷ میلیون تومان عقب نشینی کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 245 views بار دسته بندی : اخبار طلا و ارز تاريخ : 18 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.